آخرین نظرات

با سلام.لطفا اگر امکان دارد این افزونه را بروزرسانی فرمایید.با ورژن های جدید دیجی کام و جوملا سازگار...
سلام و وقت بخیر
من فایل جلسه اول رو دیدم و عالی بود.
میخوام در این دوره شرکت کنم که از ادامه دوره ...
درود بر شما
این دوره کاملا رایگان بود و قسمت های بعدی هم در سایت منتشر نمیشود
28
شهریور
1396

افزونه ارجاع دهنده آدرس جومینا

افزونه ارجاع دهنده آدرس جومینا
(4 رای)
افزونه ارجاع دهنده آدرس جومینا ازز یک کامپوننت همچنین یک پلاگین تشکیل شده که امکان مدیریت آدرس های ارجاع شده را فراهم می آورد.با استفاده از این افزونه قادر به ارجاع تمامی لینک های قدیمی و شکسته خود به لینک جدید و جلوگیری از بروز خطای 404 در وبسایت خواهید بود.
تنها کافیست یک آیتم یا مورد را ایجاد کرده ،  نام مستعار و آدرس مقصد را وارد کنید. همچنین میتوانید صفحه خطای 404 سفارشی را نیز ایجاد کنید.

ویژگی های پلاگین اطلاع رسان جومینا :

اولین کاری که میبایست پس از نصب افزونه انجام دهید، فعال سازی پلاگین مربوط به آن است.
برای این کار در بخش مدیریت سایت به قسمت افزونه ها - پلاگین رفته و پلاگین سیستمی " ارجاع دهنده آدرس جومینا - سیستمی  " را جستجو کنید.
با کلیک بر روی نام پلاگین آن را باز کرده و وضعیت آن را به " فعال شده " تغییر دهید.
کامپوننت ارجاع دهنده آدرس برای مدیریت و دیگر بخش ها تنها در بخش مدیریت مورد استفاده قرار میگیرد. به همین منظور برای بررسی درخواست های سایت و عملکرد ارجاعات و دیگر بخش های مورد نیاز، پلاگین مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین اولین قدم برای استفاده از کامپوننت، فعال سازی پلاگین آن است. همچنین برای غیر فعال سازی افزونه کافیست پلاگین آن را غیرفعال کنید.
مورد مهم دیگری که باید بررسی شود ترتیب قرار گیری پلاگین ها است. به خصوص زمانی که پلاگین های دیگری در رابطه با منبع آدرس ها، ارجاعات و نام مستعار هستند. در بسیاری از موارد بهتر است پلاگین ارجاع دهنده آدرس جومینا را به عنوان اولین پلاگین سیستمی تنظیم کنید. بنابرین اولین پلاگینی میباشد که مورد اجرا و بررسی قرار خواهد گرفت.
هم اکنون ارجاع دهنده آدرس آماده است!
اکنون میتوانید اولین دستور ارجاع را ایجاد کرده و ارجاع را از طریق مرورگر خود تست کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است صفحه کَش شده را ارجاع دهید. به همین خاطر کَش مرورگر و کَش سایت خود را از بخش تنظیمات، پاک کنید.
پدیدار شدن خطا :
 

برخی از آدرس های ناموجود به طور مستقیم توسط Apache مدیریت شده که صفحه خطای 404 را برمیگردانند. برای مدیریت این صفحات از طریق افزونه ارجاع دهنده آدرس جومینا و ایجاد ارجاع، لازم است تا به Apache دستور عبور از صفحه 404 ، به جوملا ( افزونه ارجاع دهنده آدرس) را دهید. برای انجام این کار کافیست دستور زیر را در فایل استاندارد .htaccess قرار دهید.
ErrorDocument 404 /

ایجاد یک دستور ارجاع :
برای ایجاد یک دستور ارجاع به کامپوننت ها - ارجاع دهنده آدرس جومینا - آدرس های ارجاع شده رفته و دکمه جدید را در بالای صفحه انتخاب کنید. یک فرم جهت ورود اطلاعات مربوط به ارجاع نمایش داده شده است.
فیلد " از آدرس " میبایست شامل "بخشی از آدرس " که با هر آدرس درخواست داده شده برابر است، شود. اگر گزینه " فقط درخواست ها " تیک خورده باشد، بخش های آدرس "scheme"، "user"، "pass"،"host"  و "port" چشم پوشی میشوند. در غیر این صورت آدرس درخواست داده شده به صورت کامل بررسی خواهد شد. همچنین امکان پذیر است که از توالی های متنی در فیلد " از آدرس " استفاده شود. افزونه ارجاع دهنده توالی های متنی پیاده سازی شده توسط Henry Spencer's را پشتیبانی میکند.
dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/regexp.html
این انتخاب به شما امکان ایجاد یک الگوی پیچیده برای تطبیق گروهی از آدرس ها برای ارجاع را تنها با یک خط دستور را میدهد.
فیلد "به آدرس" میباست شامل آدرس مقصدی که با آدرس جاری تطبیق داده شده است و جهت ارجاع مورد استفاده قرار میگیرد، باشد. باید آدرس کامل و همراه با شروع  بخش "scheme" مشخص گردد. این فیلد میتواند شامل ماکروها و placeholder  ها جهت ایجاد مقصد به صورت پویا نیز باشد. هر ماکرو و یا placeholder   بعد از تطبیق آدرس ها ارزیابی مشده و مقدار آن با ماکروها و یا placeholder خودش جایگزین میشود. توالی متنی نیز پشتیبانی میشوند. ماکروها و placeholder امکان ایجاد یک تبدیل آدرس پیچیده را فراهم می آورند.
فیلد "صرف نظر کردن" یک مورد اختیاری است. همانند فیلد " از آدرس " میتواند شامل بخشی از آدرس و اصطلاحات معمول پشتیبانی شده نیز باشد. اما فقط هدف آن برعکس است. امکان تعیین یک شرط برای رد دستور و ارجاع آن زمانی که شرط قابل رضایت است را فراهم میکند.
فیلد "آدرس ارجاع" چند نوع را معرفی میکند:

(انتقال دائمی) 301
(انتقال موقت) 307
(ارجاع داخلی) 200
گزینه ارجاع داخلی برای نسخه شرکتی افزونه موجود است و اجازه میدهد تا صفحه مقصد را به مرورگر وب " به صورت داخلی" در بخش سرور تغییر دهید. این بدان معنی است که کاربر در یک آدرس باقی می ماند و نمیتواند هیچ گونه تغییر در نوار آدرس را مشاهده کند. گزینه ارجاع داخلی میتواند در نسخه معمولی افزونه استفاده شود اما به جای آن از گزینه ارجاع 301 استفاه گردد.
سایر گزینه ها :
حساسیت نسبت به حروف بزرگ و کوچک : در این بخش مشخص کنید که آیا در تطبیق بین آدرس قدیم و آدرس جدید بین حروف بزگ و کوچک تفاوت در نظر گرفته شود و یا خیر. برای مثال اگر این گزینه تیک نخورده باشد همه شکل های آدرس دهی های زیر یکسان در نظر گرفته میشود:
MyPage.php = myPage.PHP = mypage.php
فقط درخواست ها : همانطور که قبلا گفته شد، این فیلد برای تعیین اینکه آیا فقط بخش درخواست و یا کل آدرس میبایست از آدرس درخواست شده در نظر گرفته شود.
آدرس های رمزگشایی شده : آدرس های درخواست شده ای که به سرور منتقل میشوند همیشه کد گذاری شده هستند. ( مثلا کاراکترهای خاص با %کاراکتر جایگذاری میشوند ). اگر این گزینه تیک نخورده باشد آدرس با دستور مقایسه میشود. اما اگر تیک خورده باشد آدرس درخواست داده شده ابتدا رمزگشایی میشوند و سپس با دستور تطبیق داده میشود.
Placeholders : شامل لیستی از Placeholder  ها (یک خط در میان) است. یک Placeholder  همانند یک متغیر بوده که میتواند به عنوان یک مقدار در هر رشته، ماکرو و دیگر Placeholder   ها (از قبل تعریف شده) فرض شود.
دیدگاه : امکان اضافه کردن یک یادداشت به هر دستور ارجاع را میدهد.
فیلدهای آماری اطلاعات مفید درباره طریقه استفاده از دستور را فراهم می آورد. "بازدید" تعداد دفعاتی که دستور استفاده میشود را میشمارد. "آخرین بازدید" آخرین زمانی که دستور اعمال شده است را نشان میدهد.
در مثال زیر آدرس اولیه و آدرس مقصد نشان داده شده است:
در زیر آدرس اولیه و آدرس مقصد نشان داده شده است:


From URL: ^/test.html
To URL: http://{siteurl}/<br< a="">>

با انجام تمام تنظیمات آدرس های زیر ارجاع داده میشوند:

http://www.mysite.com/test.html
http://www.mysite.com/test.html?param=xxx
http://www.mysite.com/test_html

در حالی که این آدرس ارجاع داده نمیشود:

http://www.mysite.com/directory/test.html

این بدین معناست که  عبارت ابتدایی توالی متنی ^/test.html ،  ^ است. و به معنی "شروع با" بوده و "فقط درخواست ها" نیز تیک خورده است. بنابراین /directory/test.html مطابق نمیباشد. دقت کنید که آدرس /test_html تطبیق داده میشود چون نقطه (.) به معنای "هر کاراکتر" در توالی های متنی است. بنابراین در تعریف نقطه (.) در معنای واقعی میبایست عبارت بین دو \ قرار بگیرد.
From URL: ^/test\.html
ماکرو {siteurl} با www.mysite.com جایگزین میگردد.


دانلود فایل پیوست
افزونه ارجاع دهنده آدرس جومینا دانلود

رمز فایل فشرده : www.joomina.ir

برای دانلود این فایل شما به قیمت 1200 امتیاز نیاز دارید


      اما تنها 25% آن از شما کسر میگردد
تاریخ یکشنبه, 26 شهریور 1396 14:26 دانلود 55

مطالب مرتبط :

بیشتر در این مجموعه: « دستیار سئو - مهم - جوملا 2.5
از شما استدعا داریم که مشکلات خود را در رابطه با کارکرد افزونه ها در انجمن پشتیبانی جومینا مطرح نمایید . قسمت نظرات سایت صرفا جهت دریافت نظرات شما عزیزان در راستای بهبود عملکرد سایت در نظر گرفته شده است

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید
  • اولین نظر را شما بدهید